Vad är en trygghetsvandring?

Jag undrar vad en trygghetsvandring är för något?

Kommentarer

  • Hej Lars!

    En trygghetsvandring är en vandring i bostadsområdet där vi tillsammans tittar på och diskuterar sådant i utemiljön som kan upplevas otryggt. Det kan exempelvis vara ett mörkt stråk på en gångbana eller ett buskage där man är rädd att någon ska gömma sig. Ofta bjuder vi också in Tryggare Gotland och andra aktörer som finns i anslutning till bostadsområdet.

    Läs mer på vår hemsida om Trygghetsvandring.

    Önskar du att vi ska trygghetsvandra i ditt område kan du kontakta kundservice för att anmäla ditt intresse. Finns det en lokal Hyresgästförening där du bor skulle jag rekommendera att du lämnar önskemålet till dem.

    Med vänlig hälsning

    GotlandsHem