Vad är en blomvärd?

Hej!

Jag har hört talas om att det finns något som heter Blomvärd, jag undrar vad det är för något?

Kommentarer

  • Hej Kerstin!

    En Blomvärd är en hyresgäst som sköter om en blomlåda eller rabatt för att göra det fint på gården. En Blomvärd får ingen ersättning för detta utan gör det för att hon eller han tycker att det är så roligt att pyssla och göra det fint.

    Vill du också bli Blomvärd är du välkommen att höra av dig!
    Läs mer om Blomvärd.

    Med vänlig hälsning

    GotlandsHem