Kan jag använda eget tvättmedel i de själdoserade tvätmaskinerna?

Jag bor i melonen och har automatisk tvättmedelsdoserade i maskinerna.
Vill nu tvätta ull och använda eget ulltvättmedel, kan jag stänga av tvättmedlet i maskinen?

Kommentarer

  • Hej Anna!

    Tack för din fråga,

    Det går att använda sitt eget tvättmedel då gör man det genom att använda en så kallad "tvätt-boll" och man gör då ett val i menyn när man ställer in tvättprogramet.
    Kontakta din bovärd om du känner dig osäker på hur du skall gå till väga så visar hon/han dig.

    Med vänlig hälsning

    Linda Bostadsförmedlare