Behöver jag tillstånd från GotlandsHem för att ha en inneboende?

Behöver man tillstånd för att ta hyra från inneboende? Måste man skriva kontrakt eller något sånt?

Kommentarer

  • Hej Susanne!

    Tack för din fråga.

    Man behöver inte något tillstånd från GotlandsHem för att ha en inneboende och du får ta ut en skälig hyra för det. Däremot måste man ha ett behov av lägenheten och bo där permanent, annars är det en ansökan om andrahandsuthyrning man behöver göra.

    Med vänlig hälsning
    Linda Bostadsförmedlare