Hur stor är chansen att jag får en studentlägenhet?

Hej!
Jag ställde mig i eran bostadskö för några månader sedan, så har där med inte så många ködagar. Jag och min partner ska plugga på Gotland till hösten och jag ska plugga på Campus Gotland, hur stor är chansen ungefär till en omöblerad studentlägenhet?
Vi vill gärna ha ett boende säkert och vill veta om det är möjligt för oss att få en studentlägenhet eller om vi ska söka annat på tex blocket. Tacksam för svar.

Kommentarer

  • Hej Elin!

    Tack för att du kontaktar oss,

    Tyvärr finns det inga dokumenterade uppgifter om hur lång kötiden är på studentlägenheter. Det beror i hög grad på hur många studenter som flyttar ut och hur många som önskar flytta in. Jag skulle rekommendera dig att även söka andra alternativ för att vara på den säkra sidan.

    Vänliga hälsningar
    GotlandsHem