Har ni pensionärsboende?

Hej
Har just registrerat mig. Vi är ett äldre pensionärspar, min hustru är gotländska, och skulle vilja ha en pensionärslägenhet på två rum o kök. Vi är fullt friska och mobila.Hur gör vi nu
Är det bara att avvakta vidare medelande från er ?

Kommentarer

  • Hej Gösta!

    Tack för din fråga.

    När du har registrerat dig i vår bostadskö kan du söka de lediga lägenheter som ligger ute på hemsidan. Om du har lagt in en prenumeration på Mina sidor får du mail när det läggs ut en ledig lägenhet som matchar dina önskemål. När du hittar en lägenhet som ni är intresserade av gör du en intresseanmälan. De med flest ködagar som gjort intresseanmälan får erbjudande att se på lägenheten och tacka ja eller nej. När erbjudandetiden gått ut kontaktar vår uthyrningsavdelning den person som har flest ködagar som tackat ja.

    Ha en trevlig dag!

    GotlandsHem
  • Som pensionärer har man möjlighet att "gå före" i kön om en lägenhet är markerad som "55+" eller "65+" kan väl vara värt att notera när det gäller nya äldre sökande!
  • Hej Arne!

    Tack för din kommentar.

    De lägenheter som är märkta med 55+ och 65+ är öronmärkta för de som fyllt 55 respektive 65 år. För att få flytta in i en sådan lägenhet ska du ha fyllt 55/65 år eller fylla 55/65 år den månad inflyttning sker. Det är inte möjligt att söka lägenheten innan du har åldern inne vilket kan tolkas som att man "går före" i kön men det är ingen separat kö till den typen av boende så man söker på samma sätt som vanligt.

    Du kan läsa mer om dessa lägenheter här.
    GotlandsHem