Lähenhetsdörr

Hej
Jag undrar om lägenhetsdörren på Sjöliljegatan 3 vid Galgberget är säkerhetsklassad?
Pelle Lundgren

Kommentarer

  • Hej Pelle,

    Tack för att du skriver till oss.

    Tittar på insidan av dörren, mot karmen där gångjärnen sitter.
    Där skall det stå där vilken säkerhetsklassning dörren har.

    Önskar dig en fin eftermiddag
    Stina Kundservice
  • Men vad skall det stå för text om att den är säkerhetsklassad då?
    Pelle Lundgren
  • En säkerhetsdörr är en marknadsföringsterm för dörr som anses ha ett bättre skydd än vanliga standarddörrar. Inbrottsklasserna är svensk/Europastandard och startar vid RC1 (som är lägst) och fortsätter uppåt beroende på vilka krav de uppfyller enligt standarden SS-EN 1627.
    Stina Kundservice