Laddplatserna vid Myran "ockuperas" av icke elbilar

Hej!

Det har blivit allt svårare att ladda sin elbil vid dagiset Myran eftersom laddplatserna oftast upptas av "vanliga" bilar.

Jag förstår att det tidigare var så få elbilar i området att det var rimligt att besöksplatserna "delades" med vanliga bilar. Men nu, 2023, börjar det ställa till med problem. Det är ju elbilarnas "tankplats".

Det är ungefär som om en vanlig bensinstation skulle tillåta att bilar som inte tankade parkerade sin bil vid pumpen ett par timmar medan de gick och gjorde annat... ;-)

Det blir extra stort irritationsmoment eftersom laddplatser som är upptagna av "vanliga" bilar står som lediga i laddleverantörernas appar. Man åker dit i god tro för att laddplatsen blinkar ledig i appen bara för att upptäcka att där står en rostig Opel och skrotar.

Så snälla, reservera laddplatserna endast för de bilar som faktiskt behöver dem. Det finns trots allt hyggligt med besöksparkeringar på området ändå.

Jerker Nilsson

Kommentarer

  • Hej Jerker,
    tack för att du hör av dig och belyser detta.

    Jag tar detta vidare så vi får se över om vi kan hitta en bra lösning. jag önskar dig en trevlig helg.
    Andrei Bostadsförmedlare