Byts golv och tapeter i samband med stamrenoveringen i Dillen?

Hej.
Jag undrar om man i samband med renoveringen av Dillen kommer byta golv och tapetsera.

Kommentarer

  • Hej!

    Tack för din fråga.

    Det enda rum (förutom badrummen) som helt och hållet berörs av stamrenoveringen i Dillen är hallen. Där blir det nytt golv och ommålade väggar.

    Vi ser samtidigt över om du har underhåll som du eller tidigare hyresgäst tackat nej till. I så fall har du möjlighet att välja nytt golv eller få ommålat i dessa rum. (Vi tapetserar inte längre så önskar du förnya väggarna är det alltid ommålning som erbjuds)

    All information om hur underhållet ser ut i just din lägenhet och vilka val du har att göra får du ungefär en månad innan det är dags för stamrenovering i din lägenhet.

    Med vänlig hälsning

    GotlandsHem
  • Vi har väldigt gamla garderober uppe i hallen som saknar många hyllplan (gissar på original). Byts de ut med renoveringen, eller kan de bytas ut mot de lösa garderoberna som ingår med renoveringen istället?
  • Alla garderober ses över i samband med stamrenoveringen. Saknas inredning kompletterar vi med hyllplan. Vi ser även över dörrarna och justerar stängning om nödvändigt och byter ibland även ut till nya garderobsdörrar.

    Med vänlig hälsning
    GotlandsHem
  • Men garderoberna vid trappen nere blir väl utbytta helt och hållet som dem som fanns i visningslägenheten eller?
  • Ja det stämmer, garderoberna som sitter ihop med trappan på bottenvåningen byts ut till helt nya garderober.

    Med vänlig hälsning
    GotlandsHem