Kan man vara medsökande med någon när den personen söker bostad?

Jag och min särbo vill flytta ihop och då jag har förlorat alla mina ködagar sedan jag var registrerad 2006 förvann. Kan jag stå som medsökande med honom?

Kommentarer

  • Hej Hanna!

    Tack för att du kontaktar oss.

    Ködagarna är personliga och kan inte överlåtas eller delas med någon annan. Om han söker en lägenhet och kommer fram med sina ködagar på en lägenhet få du såklart bo där med honom.

    Vänliga hälsningar
    Yvette Kommunikatör