Husen är rökfria. Vad betyder det?

Lägenheterna i båda husen i Sergeanten 5 är rökfria, dessutom på balkongerna, uteplatserna och i gemensamma utrymmen som trapphus och gårdar. Som hyresgäst ansvarar du även för att dina besökare visar hänsyn och följer reglerna.
GotlandsHem

Kommentarer

  • Innebär det att man inte får använda en gasolgrill på uteplatsen
  • Hej Phia!

    Nej, att husen är rökfria innebär att man inte får röka.

    Man får lov att grilla på sin uteplats men man måste tänka på att grillen står placerad så att inget kan fatta eld samt se till så att vinden inte ligger på nära huset och att röken inte stör grannar.

    Det är inte tillåtet att använda någon form av grill på balkonger.

    Vänliga hälsningar
    Yvette Kommunikatör