Hur säger jag upp min lägenhet?

Hej!

Jag ska flytta och undrar hur jag gör för att säga upp min lägenhet?

Kommentarer

  • Hej!

    En uppsägning skall alltid vara skriftlig men vi godkänner också uppsägning via mejl från den adress som finns registrerad på Mina sidor. Skickar du din uppsägning via mejl behöver du vara noggrann med att alla uppgifter framgår – lägenhetsnummer, gatuadress, personuppgifter på kontraktsinnehavaren samt önskat uppsägningsdatum.

    Om det är två kontraktsinnehavare måste båda skriva under en uppsägning.
    Uppsägningstiden är tre kalendermånader. Vid dödsfall är uppsägningstiden en kalendermånad.

    Läs gärna mer här.
    Blankett för uppsägning av bostad hittar du här.
    Blankett för uppsägning av dödsbo hittar du här.

    Vänliga hälsningar

    GotlandsHem
  • Hej!
    Undrar hur man fixa det när tillträdet till ett lägenhet hos er är bara några veckor och min uppsägningstid hos min nuvarande hyresvärd är mellan två och tre månader.?
  • Hej Pamela!

    Det tillträdesdatum som är aktuellt för en lägenhet hos oss är den dagen som hyresavtalet börjar gälla och har man ett avtal som ska sägas upp hos annan hyresvärd är det tyvärr inget vi kan ta hänsyn till.

    Med vänlig hälsning
    Yvette Kommunikatör