Hur gör jag för att hyra en parkeringsplats?

Parkeringsplatserna i ditt kvarter kommer att publiceras på www.gotlandshem.se.

Du loggar då in på Mina sidor och ansöker om en ledig plats. Med hjälp av ditt bank-ID kan du direkt teckna ett avtal för parkeringsplats. Du som inte har tillgång till Mina sidor eller bank-ID kan ringa vår kundservice på 0498-20 39 00 eller besöka kundmottagningen så hjälper vi dig.
GotlandsHem

Kommentarer

  • När man har två bilar och behöver två parkeringsplatser, får jag då söka två på samma köplats samma dag. Det står att när man tecknat avtal för en parkeringsplats har man  så har man förverkat sin plats i parkeringskön. Samtidig skriver ni att man får söka så länge det finns lediga platser. Jag måste erkänna att jag inte förstår hur det skall gå till.
  • Hej Marie!

    Tack för att du kontaktar oss,

    Det stämmer att när du tecknat avtal på en parkering så nollställs dina ködagar i fordonskön. Du kan alltså söka fler parkeringsplatser men får då ha i åtanke att dina ködagar nollställs.

    Vänliga hälsningar
    GotlandsHem
  • Kommer parkeringens asfalt på Järnvägsgatan i Roma bli reparerad samt rutmärkt? Svårt att parkera rakt som det nu är och ibland blir det trångt i rutan om någon ställer sig åt höger till vänster om rutan  och åt vänster till höger om rutan. Står bilarna inte rakt blir det värre.
  • Hej Camilla!

    Tack för att du kontaktar oss,

    Om det är de parkeringar som är inringade med rött på bilden jag skickar med här, som du menar så är det inte GotlandsHems parkeringar.

    Vänliga hälsningar
    GotlandsHem
  • Nej, jag menar parkeringen utanför Järnvägsgatan 10 som ni nyligen bytt räcke och märkt upp. Innanför 1:an på bilden.
    Mvh Camilla Mellin
  • Hej igen,

    Jag förstår. Tack för dina värdefulla synpunkter, i vårt parkeringsprojekt så sätts nya räcken upp och markering av parkeringsplatsen bredd sker med uppmarkeringar på planket, vi målar inte parkeringsrutorna.

    En standard bredd på en parkeringsplats är 2,5m och normalt är det tillräckligt med markering på räcket för parkering av bil. Är asfalten behov av reparation så tar vi den synpunkten vidare till vår förvaltning och undersöker detta.

    Vänliga hälsningar
    GotlandsHem