Förslag: Utveckling av lekplatser i Melonen

I Melonen bor det ganska många barn. Det finns två lekplatser. Vid den ena finns två gungor (en för mindre och en för större barn) och en bänk. Vid den andra finns ett litet lekhus och rutschkana. Ingen utav lekplatserna är i särskilt bra skick. Det lilla lekhuset är trasigt, klottrat och sunkigt. De större barnen klättrar upp på taket och hoppar med. Sanden nedanför rutschkanan är allmän katt toalett. Det finns ingenstans för en vuxen att sitta när barnen leker. I andra områden (vid kometen och området kring Torsgatan) har man byggt nya lekplatser mer anpassade för de små barnen. Något liknande hade varit uppskattat i melonen. Många av barnen vill leka på gården men varken barn eller föräldrar uppskattar lekplatsen.

Kommentarer

  • Hej!

    Tack för att du hjälper oss att bli bättre.

    Vi går igenom alla inkomna förslag i slutet på varje månad. Vårt Förslagsråd ser då på möjligheterna att genomföra ditt förslag. Stora förbättringsförslag som behöver planeras in i nästa års budget eller som kräver undersökning i kvarteret lämnas till ledningsgruppen för beslut.

    Så fort vi har ett beslut som rör ditt förslag får du ett svar här i kundforumet. Varje gång du får ett nytt svar på ditt inlägg får du ett mejl som berättar att vi svarat dig.

    Tack för förslaget, din åsikt är viktig för oss.

    Vänliga hälsningar
    GotlandsHem
  • Hej igen Kajsa.

    Tack igen för ditt förslag, vi har nu tagit upp det i förslagsrådet.

    I dagsläget finns det inte några planer för ny lekplats i området men rondering och besiktning sker regelbundet så om något behöver åtgärdas av säkerhetsskäl så görs det såklart.

    Ditt önskemål om bänk tar vi med vid den Trygghet och trivselinventering som planeras i höst. Då får vi titta närmare på det.

    Om du upptäcker klotter (eller andra fel och brister vid lekplatsen eller i området) ska det felanmälas, då ringer du oss på telefonnummer 0498 20 39 00 så tar vi hand om det.

    Vänliga hälsningar
    Yvette Kommunikatör