Fler ungdomslägenheter vid nybyggnation?

Hej,
Jag undrar om ni kommer att avsätta några fler lägenheter för ungdomar i de kommande byggprojekt som är på gång i Bläckfisken och i Pilhagen?
Anledningen att jag frågar är eftersom min son stått i kö från att han var 16 år och nu är han 21, så snart går tiden ut för honom och säkert många fler att ens kunna söka en ungdomslägenhet under den tid man räknas som ungdom. Det är inte rimligt och hela poängen med särskilda lägenheter för ungdomar tappar sitt syfte.
Tack på förhand!

Kommentarer

  • Hej Katarina!

    Tack för att du kontaktar oss!

    Tyvärr räcker inte ungdomsbostäderna till för att tillgodose behovet för alla bostadssökande ungdomar. Bostadsbristen drabbar alla.
    Tanken bakom kategoribostäderna är att det ska kunna korta ner kötiden för att få bostad för bl a ungdomar och det ser vi att det faktiskt gör.

    Varje nyproduktionsprojekt planeras för sig men i dagsläget finns inget definitivt beslut kring ungdomslägenheter i Bläckfisken (som är vårt nästa område att flytta in). Däremot är det mycket troligt att det kommer finnas ungdomslägenheter även där.

    Vänliga hälsningar
    Yvette Kommunikatör
  • Hej igen,
    Nu är det snart dags för er att lägga ut Bläckfisken 3 för intresseanmälan. Ni borde nu veta om det kommer att finnas någon lght särskilt avsatta för ungdomar. Hur ser det ut?

    Tack på förhand!

    Mvh
  • Hej Katarina!

    Det kommer att finnas två stycken ungdomslägenheter i Bläckfisken 3. En etta och en tvåa.

    Vänliga hälsningar
    Yvette Kommunikatör