Byte lägenhet till hus

Hej
Läste att det skall bli förbjudet att byta en lägenhet mot ett hus där i båda fallen man är mantalsskriven på respektive adress?
Är det bara Gotlandshem som inför detta eller är samma för hela landet?

Mvh

Kommentarer

  • Hej Daniel och tack för din fråga.

    Detta regleras i den lagändring som träder i kraft den 1 oktober 2019. Syftet är att motverka handeln med hyreskontrakt.

    GotlandsHem har sedan tidigare sagt att vi inte godkänner bostadsbyten mellan hyresrätt och annat ägt boende.

    Andrei Bostadsförmedlare