Bor utomlands men stå i bostadskö?

Kan man vara skriven utomlands och fortfarande köa hos Gotlandshem?

Kommentarer

  • Hej Eva!

    Tack för din fråga.

    Det går bra att vara skriven utomlands och fortfarande stå i kö.

    Du kan läsa mer om vad som gäller om och hur du registrerar dig i bostadskön här eller på vår hemsida.

    Ha en trevlig dag!
    GotlandsHem
  • Kan man vara skriven någon annan stans och fortfarande skriva boende kontrakt hos er på Gotland?
    Margaret
  • Hej Margaret!

    Nej tyvärr inte. Enligt folkbokföringslagen ska man vara folkbokförd där man bor och ett av våra krav vid kontrakt hos oss är då att man ska bo i lägenheten permanent.

    Med vänlig hälsning
    Yvette Kommunikatör
  • Tack för svar. men man får hyra ut del eller hela sitt boende tillfälligtvis?
  • Om du inte ska bo i din bostad under en begränsad tid kan du i vissa fall hyra ut den i andrahand. Tänk på att du alltid måste ansöka och få ett godkännande av oss innan du kan hyra ut din lägenhet. Här kan du läsa mer om andrahandsuthyrning.

    Har du fler frågor gällande detta är du välkommen att kontakta vår uthyrningsavdelning på tfn 0498-203920.

    Med vänlig hälsning
    Yvette Kommunikatör
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.