Bilkörning inne i området! Kastanjegatan Visby

Under sommaren har bilkörningen ökat markant inne i området på Kastanjegatan. Något måste göras innan det sker en olycka. Det är alldeles för enkelt att köra in från gård två, ”raka spåret från vägen”. De som kör in begränsar inte hastighet till gånghastighet och har ingen koll på varken de som kommer cyklande eller gående. Skylt på gård två behöver ev flyttas för att kunna ses lättare och någon form av farthinder. De finns mindre bulor som kan hindra till att gasa. Mvh boende

Kommentarer

  • Hej!

    Tack för att du hjälper oss att bli bättre.

    Vi går igenom alla inkomna förslag i slutet på varje månad. Vårt Förslagsråd ser då på möjligheterna att genomföra ditt förslag. Stora förbättringsförslag som behöver planeras in i nästa års budget eller som kräver undersökning i kvarteret lämnas till ledningsgruppen för beslut.

    Så fort vi har ett beslut som rör ditt förslag får du ett svar här i kundforumet. Varje gång du får ett nytt svar på ditt inlägg får du ett mejl som berättar att vi svarat dig.

    Tack för förslaget, din åsikt är viktig för oss.

    Vänliga hälsningar
    Yvette Kommunikatör
  • Hej igen,

    Vi har nu tagit upp ditt förslag i förslagsrådet. Vi kommer att behöva titta närmare på det här och återkomma till dig igen. Vi uppdaterar här när vi har tagit något mer beslut.

    Vänliga hälsningar
    Yvette Kommunikatör
  • Hej!

    Vi planerar att placera ut farthinder under våren 2020. Anledningen till att vi inte gör det nu är att snöröjning snart påbörjas och dessa skulle då behövas flyttas under vintern. Vi kommer även att se över den skylt du skriver om.

    Tack igen för ditt förslag.

    Vänliga hälsningar
    Yvette Kommunikatör
  • Hej
    Jag har en mamma som bor inne i området och som har svårt att gå. Jag behöver hämta henne vid dörren för att åka till sjukhus mm. Hur ska jag göra då om det står farthinder i vägen? / Helen
  • Hej Johan!

    Tack för att du kontaktar oss,

    Du kommer fortfarande kunna köra in i området. Farthindren sätts upp med syfte att få människor som kör där att sänka farten och minska risken för olyckor.

    Vänliga hälsningar
    GotlandsHem