Barnfamiljer

Hej. Varför får inte barnfamiljer gå före när det gäller stora lägenheter. Var en fyra ute som flera barnfamiljer som sökte men den som hade mest dagar är pensionär och jag tycker det är fel eftersom det finns lägenheter som dom kan söka. Dom större lägenheterna behöver barnfamiljer!
mvh Therese
Maria-Therese Hagström

Kommentarer

  • Hej,
    Tack för ditt mejl.
    I nuläget är reglerna som följer: Kötid räknas från och med den dag du registrerar dig i kön. Varje dag i kön omvandlas till en poäng. Lediga lägenheter erbjuds i kötidsordning till de sökande, som på hemsidan aktivt anmält intresse för den aktuella lägenheten. Det är alltså den med längst kötid som blir erbjuden bostaden och det är de reglerna vi förhåller oss till.
    Ha en fortsatt fin dag!
    Vänliga hälsningar,
    Andreas Kundservice