Kan jag vara säker på att Gogreen mungbönor är pastöriserade?

Hur hanterar ni era övriga produkter?

De mungbönor som vi har i Gogreens sortiment är torra bönor.
Torra bönor ska sköljas och kokas hemma hos konsument eftersom de är inte värmebehandlade innan vi packar dem.

Vi har dock andra typer av bönor som är färdigkokta i vårt sortiment som är förpackade i Tetra. Dessa bönor är värmebehandlade/pastöriserade i fabriken och färdiga att äta som de är.
Linda (Uppdaterad )

Kommentarer

  • Hej, era mungbönor är alltså inte pastöriserade så det gör man iofs lätt själv hemma. Det gjorde jag och nu har de legat på groddning enligt alla konstens regler men smakar inte så där ”sött” krispigt som de man kan köpa färdiga i butik. Vad beror det på? MVH Fia
    Fia
  • Hej Fia.

    Tack för att du kontaktade oss!

    Vi kan inte garantera groddning på bönorna, eftersom vi inte testar grobarheten.
    De bönor som vi odlar är avsedda för kokning.

    Ha en fin dag!

    Linda
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.