Hårda ärtor

Har aldrig blivit så besviken som när jag försökt koka ärtsoppa på era ärtor. Går inte att koka dom mjuka. Jag har jobbat med mat stor del av mitt liv men aldrig fått så dåliga ärtor. trots 2,5tim. blev dom inte mjuka. Aldrig mer  Go Greens ärtor.
Ing-Britt Suvinen

Kommentarer

  • Hej Ing-Britt.

    Tack för att du kontaktade oss!

    På din beskrivning låter det som att ärtorna av någon anledning (t.ex. torka) inte har fått nog med vatten under odlingen. Det kan i dessa fall bli som du beskriver att ärtorna inte riktigt mjuknar trots blötläggning och lång kokning. Detta är en naturprodukt som kommer in till oss precis som den är. Vi utför kvalitetstester när ärterna kommer in till oss från lantbrukaren där vi provkokar alla partier. I och med att detta är en stickprovskontroll så kan det dock vara så att det ändå kan komma med ärtor som har utsatts för torka och därmed blir lite mer svårkokta. Man ser tyvärr inte på utsidan vilka dessa ärter är så man kan inte rensa bort dem. I ditt fall verkar det som om det har kommit igenom ett för stort antal.

    För att reklamera produkten vänligen återkom till oss via vårt reklamationsformulär nedan:

    https://www.gogreen.se/kontakt/#reklamation
    Linda