Varför finns inte receptet på traditionella Bruna bönor på Gogreen Bruna bönor?

Jag saknar receptet på Bruna bönor på paketet. Alltså det traditionella receptet.
Sonia Altbäck (Uppdaterad )

Kommentarer

  • Hej Sonia.

    Tack att du kontaktade oss!
    I Lantmännen Cerealia jobbar vi kontinuerligt med utveckling och förbättring av existerande produkter, vi uppskattar därför när våra konsumenter kommer med önskemål och idéer till oss. Vi vidarebefordrar ditt mail till vår marknadsavdelning.

    Vi har ett recept på bruna bönor på vår hemsida. Jag klistrar in länken nedan:
    klassiska bruna bönor​​​

    Linda
    (Uppdaterad )
  • Jag har även strösocker och  grädde i. 🙈
    De blir så lena o goa’
    Började med det på 70-talet.
    A Sandström
  • Hej. Varför innehåller era Gula ärtor så stor del av oanvändbara ärtor (små stenhårda ärtfärgade saker). Har skett vid flertalet tillfällen. Detta trots blötläggning, så får man sortera bort en stor del av innehållet i paket. Då dessa ej mjuknar.
    Raimo Jansson
  • Hej Raimo,

    Tack för att du kontaktar oss. Vi beklagar att ärtorna inte levde upp till förväntningarna, såklart ska det inte vara hårda oanvändbara ärtor i kartongen. Har du möjlighet att ge oss information från förpackningen med hårda ärtor så tar vi emot det som en reklamation.
    På din beskrivning låter det som att ärtorna av någon anledning (t.ex. torka) inte har fått nog med vatten under odlingen. Det kan i dessa fall bli som du beskriver att ärtorna inte riktigt mjuknar trots blötläggning och lång kokning.

    Ärtor är en naturprodukt som kommer in till oss precis som den är. Vi utför kvalitetstester när ärterna kommer in till oss från lantbrukaren och provkokar alla partier. I och med att det är stickprovskontroller vi utför så kan det ändå komma med ärtor som har utsatts för torka och därmed blir svårkokta. Man ser tyvärr inte på utsidan vilka dessa ärter är så man kan inte rensa bort dem. I ditt fall verkar det som om det har kommit igenom ett för stort antal.
    Har du möjlighet att återkoppla med uppgifter från senaste förpackningen kommer vi ersätta dig med en varukupong. Det vi behöver är:

    • Bäst före datum
    • Batchnummer, siffror som står nära bäst före datumet
    • Butik och stad du handlat förpackningen i
    • Storlek på förpackningen

    Önskar dig en fin dag!
    Eva