Dette innlegget er gammelt og kan inneholde feil informasjon.

spørsmål om krossat linfrø

Hei!
Jeg bruker mye linfrø, både i knekkebrød, i grøt og på kornblandinger. Ofte bruker jeg krossat linfrø, men nå ser jeg at de ikke anbefales i mat som ikke blir oppvarmet. Hvorfor?

Kommentarer

  • Hei Wenche.

    Knuste linfrø bør alltid spises varmebehandlet.
    Hvis knuste linfrø varmes opp, for eksempel ved baking eller i mikrobølgeovn, kan innholdet av hydrogencyanid redusere.

    Med vennlig hilsen
    Linda
    Forbrukerkonsulent

    Linda

Kommenter eller skriv et nytt innlegg

Ditt navn og innlegg er synlig for alle.Din e-post vises aldri offentlig.