Dette innlegget er gammelt og kan inneholde feil informasjon.

Quinoa fra Peru og plantevernmidler

Hei! Jeg leste nylig en grundig artikkel om quinoaproduksjon i Bolivia, Peru og Frankrike i den franske avisen Liberation. Her er lenken:
http://www.liberation.fr/apps/2016/10/quinoa-bo...

Jeg håper noen av dere kan lese fransk, for den var veldig interessant.
Jeg kjøper quinoa fra Gogreen, og trodde faktisk at den var økologisk. Nå ser jeg på pakningen at den ikke er det. Den kommer fra Peru.

Spørsmålet mitt er derfor: hva slags kontroll har dere på innhold av plantevernmidler i deres quinoa fra Peru (med henvisning til problemene med quinoa fra Peru som er omtalt i artikkelen)?

Kommentarer

  • Hei Hélène.

    Takk for henvendelse.

    Alle råvarer vi kjøper inn skal være tatt prøver av i henhold til EU`s regelverk om plantevernmidler.
    Vi kontrollerer at vi får sertifikat, som viser at produktene er analysert og godkjent i henhold til EU`s grenseverdier, for hver leveranse av råvarer.

    Håper dette var oppklarende og betryggende.

    Ønsker deg en fin dag!