Dette innlegget er gammelt og kan inneholde feil informasjon.

Holdbarhet på produkter

Hei,

jeg har ryddet i skapet og har helt bakerst funnet et par av deres produkter som gikk ut i 2015....et par chilibokser,altså mixer av tomat og andre grønnsaker. Hvor lenge over holdbarhet vil matenvære trygg å spise ? Er det samme holdbarhet som på hermetikk? jeg har ikke noe problemer med å spise hermetikk som er gått ut på dato, men vet ikek om papirbeholder blir det samme som en hermetikkboks?

Kommentarer

  • Hei!

    Vi anbefaler å bruke våre produkter innen best-før-dato på produkt, men det er en anbefalt dato vi har satt.
    Dersom produktet ikke lukter eller smaker vondt må du selv vurdere om du vil spise det.
    Enkelte produkter kan få en bitter bismak etter utgått dato fordi fett i produktet kan ha harsknet.
    Jeg spiser selv matvarer utgått på dato, men da etter vurdering av lukt/smak.
    I motsetning til produkter på hermetikk, har GoGreen produkter i bisfenolfri emballasje og bruker ikke BPA i noen av produktene sine.
    Forpakningene består av papp. På Ready To Serve-produktene er det et belegg på innsiden. Dette er Polyetylen, en myk plast som brytes ned i naturen.

  • Jeg har en pakke med kikerter som gikk ut på dato i mars. Kan de fortsatt spises?
    Rita Lill Einbu
  • Hej
    Vi anbefaler å bruke våre produkter innen best-før-dato på produkt, men det er en anbefalt dato vi har satt.
    Dersom produktet ikke lukter eller smaker vondt må du selv vurdere om du vil spise det.
    Enkelte produkter kan få en bitter bismak etter utgått dato fordi fett i produktet kan ha harsknet.
    Jeg spiser selv matvarer utgått på dato, men da etter vurdering av lukt/smak.
    I motsetning til produkter på hermetikk, har GoGreen produkter i bisfenolfri emballasje og bruker ikke BPA i noen av produktene sine.
    Forpakningene består av papp. På Ready To Serve-produktene er det et belegg på innsiden. Dette er Polyetylen, en myk plast som brytes ned i naturen.
    Annitta