Förbud mot väskor

Betyder det nya förbudet mot väskor att man inte får ta med handväskan in? Vet ju att ni har koll redan nu på väskor. Kommer ju annars inte kunna gå på match efter jobbet :P
Lotta Rolfsman

Kommentarer

  • Hej Lotta,
    Det stämmer, inga väskor alls får medtagas.
    Karin
    • Ytterligare frågor och svar:
      • Vad är definitionen på medicinska skäl?
        • Med medicinska skäl avses fysiska eller psykiska hälsorelaterade faktorer som kan styrkas av besökaren.
      • Får man ta med sig mensskydd eller huvudvärkstabletter in i arenan?
        • Totalt väskförbud råder. Därutöver finns inga hinder för att ta med mensskydd, huvudvärkstabletter in i arenan.
      • Får man ta med sig genomskinlig plastpåse med saker i?
        • Nej, förbudet gäller alla typer av väskor oavsett storlek och typ; både plastpåsar, tygväskor och även mindre väskor som handväskor.
      • Får man ta med sig ett elcykelbatteri in i arenan?
        • Nej, det är inte tillåtet att ta med in.
      • Kan man förvara sin väska utanför entrén?
        • Nej, det är inte möjligt.
      • Får man ta med skötväska in?
        • Nej, ingen typ av väska får tas in i arenan.
      • Vem har tagit det här beslutet?
        • Detta beslut kommer direkt från Polismyndigheten och är något för oss att efterleva. Beslutet gäller på samtliga större evenemang, inte enbart idrott eller oss inom ishockeyn.
      • Varför tas det här beslutet?
        • Redan tidigare under säsongen infördes en rad åtgärder för att stärka tryggheten kring matcher både för publik och personal, det här är ytterligare ett steg. Det finns därmed ingen ny specifik hotbild mot svenska idrottsevenemang utan vi följer polisens beslut som är grundat på deras samlade bedömning.
      • Hur länge gäller det här?
        • Det gäller tillsvidare.
      • Gäller fortsatt visitering?
        • Ja, samtliga besökare visiteras vid entrén, precis som tidigare.
    Stefan
  • Hur ska jag som har barn som använder blöja kunna gå på matcher om jag inte får ta med nån form av väska in??

    Har köpt biljetter så min son ska få gå på hockey för första gången men ska jag behöva sälja biljetterna pga att jag inte kan ta med blöjor och våtservetter?
    Fanny
  • Vad gäller för regler för flaggor?
    Eva
  • Om man handlar i shopen är det påsfritt där också? Eller kan man köpa påse där?
    Eva
  • Hej!
    Kan man ta med en paraply in, nu när det ofta är busväder?
    Bosse Larsson
  • Du får ta med paraply.
    Karin
  • Gäller fortfarande fullständigt väskförbud? Har hört från andra klubbar att det finns undantag. I mitt fall gäller det skötväska till barn med blöjor. Biljetter köpta långt innan den här förändringen...
     Vet även att en del fotbollsföreningar valt att dela ut ex blöjor inne på arenan för att underlätta nu iom väskförbud, hur ställer sig färjestad till sådant?
    Martina
  • Hej, läste en artikel om att skötväskor till barn skulle tas bort från förbudet. Är detta något som kommer att ändras hos er också?
    Vill ju kunna ta med både ombyte samt hörselkåpor till sonen.

    Sebastian
  • Hej

    Man får ta med sig skötväska, och får då visa upp denna vid visitation innan ni går in i arenan
    Rose-Marie
  • Hej,
    Vad gäller för bilkudde för små barn å sitta på?
    Har ni sånna eller liknande att låna i arenan?
    Ska ha med båda barnen imorgon och pojken är 3.5 år bara.(vi har varsin biljett).
    David
  • Hej

    Vi har inga sittkuddar att låna ut men ni kan ta med detta själv om ni endast tar med kudde som ej är i någon påse
    Rose-Marie
  • Tack för svaret Rose-Marie. 🙂

    David
  • Får man ta med sig oöppnad dricka in på
    arenan?
    Jag var på en match i Örebro och dom sa att man inte fick ta med De in .
    Tomas Larsson
  • Hej Tomas,
    Nej, du får inte ta med dig egen dryck in.
    Karin
  • En förra året när jag var på match i Karlstad så fick jag ta med mig drickan in bara den var oöppnad .

    Tomas Larsson
  • Märkligt att Bergvik och Välsviken med ca 10 000 besökare en lördag inte har någon kroppsvisutation ute i snön i minus 20 grader,

    Lördagsrekordet i Ullared är 29 000 besökare, utan kroppsvisitation.
    Jan-Olov Newborg
  • Hej!
    Inför Melodifestivalen på lördag, gäller fortfarande totalt förbud mot väskor?
    Sara
  • Hej

    Ja totalt väskförbud gäller fortfarande
    Rose-Marie