Varför har ni tagit bort avflyttningsboxen i 12B.2?

Det var så smidigt att kunna "skriva av" kontraktet som man kunde tidigare. Varför tog ni bort den möjligheten?

Kommentarer

  • Vi har fått många synpunkter på att avflyttningsavsnittet skapade förvirring. Vissa använde det i stället för uppsägning även när det inte fanns en ömsesidig överenskommelse om att avtalet skulle upphöra, och en del missade att avsnittet rörde just avflyttning och undertecknade av misstag kontraktet i detta avsnitt. Främst av dessa skäl, men också för att vi behövde utrymme i formuläret, tog vi bort avflyttningsavsnittet i översynen av 12 B.2 2011. Vi har istället tagit fram en särskild mall för detta. Blanketten heter ”Överenskommelse om avflyttning” och har nummer 96

Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.