Uppsägningstid vid uthyrning av bostadsrätt

Hej! Jag har en kort fråga ang uppsägningstid vid uthyrning av bostadsrätt. Enligt er avtalsmall gäller en uppsägningstid på 3 månader. Finns det någon reglering som förhindrar överenskommelse om annan/kortare period för uppsägning vid uthyrning till privatperson?

Annika Brovall

Kommentarer

  • Hej,
    En längre uppsägningstid för hyresvärden än tre månader kan avtalas, dock ej kortare. Se 3 § 2 st. lagen om uthyrning av egen bostad.
    Johan Jurist