Uppsägning av bilplatsavtal

Har fått frågan internt när det gäller uppsägning av bilplats. Undrar varför ni inte på avtalet istället kan ha skrivning om uppsägning precis som man har på bostadsavtal istället för att ha en egen blankett för uppsägning?

Kommentarer

  • Hej Frida,

    I hyresavtalet för bostadslägenhet finns längst ned ett avsnitt för överenskommelse om avflyttning som kan användas för att avtalet ska upphöra utan uppsägning om parterna är överens om det. Motsvarande avsnitt fanns tidigare i bilplatsavtalet men togs bort dels av platsskäl men också efter önskemål från användare då det uppstod problem på grund av att hyresgäster undertecknade i det avsnittet istället för i avsnittet för underskrift.

    Istället finns det kostnadsfria formuläret 3B som kan användas vid överenskommelse om avflyttning. Om ni alltid vill ha med avsnittet kan ni därmed lägga till bilagan till ärendet, den är som sagt kostnadsfri.
    Johan Jurist