Tolkning fastighetsskatteklausul 7B

Hej,
Jag är i diskussion men en hyresgäst som hävdar att begreppet "fastighetsskatt för lokaler" i 7B inte omfattar fastighetsskatt avseende mark utan bara byggnad. Jag är av annan åsikt och ser också att det står på sida 2 i bilaga 7B punkt 3, 2 st. att "taxeringsvärdet för lokaler (både mark och byggnader).."
Vad är er tolkning av detta?

Kommentarer

  • Hej,

    Med fastighetsskatt avses den del av fastighetsskatten som belöper på byggnader (lokal) och mark (lokal). Ersättningen utgår från avtalad andel av fastighetsskatten som hänför sig till dessa två värdetyper.
    Johan Jurist