Stadgar för Bostadsrättsförening

Vår Brf har nyligen uppdaterat stadgarna enligt Fastighetsägarnas mall med hjälp av jurist. Samtliga våra 30 lägenheter har ett eget luftburet värme- och ventilationsaggregat (FTX-aggregat) som är placerat i badrummet och åtkomligt därifrån. Det är anslutet till fjärrvärme via föreningens undercentraler. I stadgarna nämns inget om vems ansvaret är för FTX-aggregatet som innehåller bl.a. fläktar o filter som är lättåtkomliga för den boende och som skall underhållas och bytas.
Aggregatet förser endast den separata bostaden med värme och ventilation utan påverkan på övriga boende.
Borde inte texten i stadgarna preciseras mer för att undvika missförstånd som jag tycker det lätt kan bli här?
Vore ytterst tacksam för hjälp med ett klargörande / tolkning av stadgarna §§17+18,
Bostadsrättshavarens- resp Bostadsrättsföreningens ansvar
Olof Palsenius