Skrivna avtal försvinner

Hur kan avtal vi skrivit 2023-02-16 försvinna från våra dokument? Detta måste åtgärdas omgående! Hur ska vi kunna hitta avtalen nu?
Kuvert-ID rJxE-pcjTj
Jessika

Kommentarer

  • Hej!

    Ett e-signerat avtal finns kvar i 90 dagar. Tänk på att Fastighetsägarna Dokument är inget arkivsystem av originalhandlingar, de osignerade avtalet ligger kvar på ert konto under Mina ärenden om ni inte har markerat det som avslutat.

    Hälsningar
    Katja Marknadsansvarig
  • Men hur gör man om man efter några år vill göra ändringar i ett klarmarkerat dokument? Det hade varit oerhört tidsbesparande att bara kunna kopiera det gamla avtalet och bara kunna fokusera på ändringarna. Utan att behöva printa ut avtal med många bilagor för att göra om det från början igen. Eller finns det något annat sätt? Kan man importera en fil och kopiera till nytt ärende?
    Christian
  • Hej!

    Du kan alltid skapa ett mallärende av ett avtal med bilagor som går att återanvända, mallärenden raderas inte. Det ni bör göra är att ta bort eventuella personuppgifter innan ni sparar det. Läs mer här om mallärende https://kundo.se/org/fastighetsagarna/d/hur-skapar-jag-ett-mallarende/

    Hälsningar
    Katja Marknadsansvarig
  • Så du menar att man skall skapa ett mallärende av alla avtal man gör? Det låter lite konstigt. De avtal vi gör har till stor del gemensamma villkor men det är just detta som är problemet. Vi har mellan varje avtal ett antal avvikande gränsdragningsansvar vilket hade varit så enkelt att hantera om man fick kopiera det gamla avtalet och sedan göra de ändringar som man har avtalat om. Verkar knepigt att behöva göra mallar av alla avtal för att behålla den informationen.
    Christian