Skapa dubbla bilagor för index respektive fastighetsskatt, hyresobjekt ligger på två fastigheter.

Hej

Vår brf och en annan fastighetsägare har en lokal som fysiskt sträcker sig över våra två
fastigheter och som vi hyr ut med ett gemensamt hyresavtal. Storleken på lokalerna är olika och även villkoren för hyresbelopp, index och fastighetsskatt.
Min fråga är om det går att skapa ett huvudavtal med två bilagor för index och två bilagor för fastighetsskatt samt två bilagor för ritning över lokalerna, osv.

Har prövat utan att lyckas varför jag frågar

Mvh

Kommentarer

  • Hej,

    Rent tekniskt går det inte att lägga till flera bilagor av samma typ. Det går dock ganska enkelt att komma runt detta vid behov genom att ni startar ett nytt ärende där ni bara lägger in de bilagor som ni behöver ha fler av. Ni kan sedan antingen sammanfoga alla handlingar efter utskrift eller annars ladda ned bilagorna som pdf och sedan ladda upp dem i huvudärendet som "bifogad fil". Glöm inte att statusförändra ert "bilagsärende" till skarpt för att vattenstämpeln inte ska vara kvar.

    Beträffande er beskrivning i övrigt är det lämpligt att ni tar hjälp av juridisk expertis beträffande avtalsupplägget då situationen är säregen och kan innehålla juridiska fallgropar.
    Johan Jurist