Servitut

Vi ämnar att skapa ett servitut för en hyresgäst som vill nyttja mark vi äger. Finns det någon mall för detta?

Kommentarer

  • Hej!

    I Fastighetsägarna Dokument finns tyvärr ingen mall för servitut.

    Hälsningar
    Katja Marknadsansvarig
  • Hej,

    Ett servitut upplåts till förmån för en fastighet. Det går alltså inte att upplåta ett servitut till en person. Om ni avser att upplåta mark till en hyresgäst för t.ex. parkering, uteplats eller uppställning kan ni teckna ett kontrakt för lägenhetsarrende. Då kan formulär 40, avtal om lägenhetsarrende användas.
    Johan Jurist