Samordningsnummer Skatteverket

Hej,
Jag har en intressent till en hyresrätt som är flykting från Ukraina. Han har inget standard svenskt personnummer, dock ett samordningsnummer från Skatteverket. Är det några problem att hyra ut en lägenhet med förstahandskontrakt till honom? Något jag bör tänka på?

Vänligen
Sophie
Sophie Narstam

Kommentarer

  • Hej,

    Det går att hyra ut en lägenhet till personer utan svenskt personnummer.  Som alltid när man ska träffa avtal med en ny hyresgäst kan det finnas det saker att tänka på. I detta forum kan vi emellertid endast besvara frågor om tjänsten Fastighetsägarna Dokument och allmänna frågor om våra avtalsformulär.  Om du behöver rådgivning kring din situation och är medlem i Fastighetsägarna kan du kontakta medlemsrådgivningen för hjälp. Kontaktuppgifter finns här: https://www.fastighetsagarna.se/medlem/ditt-medlemskap/medlemsradgivning/
    Johan Jurist