När ska jag använda popup-avtalet?

Vad är det för skillnad på det s.k. popup-avtalet och Fastighetsägarnas andra lokalhyreskontrakt?

Kommentarer

  • Kontraktet skiljer sig från ett vanligt lokalhyresavtal och ska användas när bägge parter vill teckna korta kontrakt som till exempel kan vara hyra av en lokal mellan två längre uthyrningar eller temporär försäljning i ett köpcentrum. Kontraktet ska inte användas vid uthyrning under en längre tid och ifall lokalen måste anpassas mycket efter hyresgästen utan ska vara just ett snabbt in- och snabbt ut förhållande. Kontraktet innehåller inte lika täckande villkor som 12 B.2, men istället villkor som förutsätter en hyrestid under nio månader och därmed inget besittningsskydd.

Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.