Moms

Hej,

Vi har frågor gällande det som står om momsen i ert avtal och undrar om dessa kommer uppdateras?

Våra experter på moms hade kommentarer om er formulering kring jämkning av moms och skrev detta:

Det står fortsatt jämkning.

Ska vara: begreppen uppdateras med hänsyn till nya momslagen (tänker främst på begreppet jämkning som har ersatts med justering av avdrag för ingående skatt).

--
Vänligen, Emelie
Emelie Leach

Kommentarer

  • Hej Emelie,

    Vi har för avsikt att uppdatera nomenklaturen så att den stämmer överens med nya momslagen. Eftersom avtalet är samförhandlat behöver vi emellertid först komma överens med förhandlande parter. Det finns ett pågående arbete och vi försöker bli klara inom kort.
    Johan Jurist