Längre text i Särskilda bestämmelser

Hej,

Vi hade önskat att det gick att skriva längre text under Särskilda Bestämmelser i 10A Hyreskontrakt för bostadslägenhet. Finns det någon anledning varför det är begränsat?

Mvh
Sara
Sara Martinsson

Kommentarer

  • Hej,

    Begränsningen är av platsskäl. Eftersom avalet är ett standardavtal är det av vikt att själva formuläret ser likadant ut och därför har fälten en fast storlek. Tanken är, om fälten inte räcker, är att ni skriver t.ex. "se bilaga 1" och därefter lägger till en fritextbilaga eller laddar upp ett eget dokument till ärendet där villkoren finns.
    Johan Jurist