Lager

Ska hyra ut lager lokal 170m2.
Behöver ett kontrakt som vi skulle kunna använda.
Har ni detta och vad kostar det.

Kommentarer

  • Hej,

    Vi har tre olika lokalkontratsformulär som kan användas för uthyrning av lager. Valet av formulär beror på vilka villkor som ska finnas med i avtalet. Hyreskontrakt för lokal (12B.3) är vårt längsta hyresavtal som troligtvis är onödigt komplicerat i detta fall. Hyreskontrakt för lokal (kort version) (12A.3) är en kortare version med färre villkor. Hyreskontrakt för lager och förråd (12C) är särskilt framtaget för uthyrningar av förråd eller lager av enklare karaktär. Det innehåller färre villkor än de två andra men kan användas t.ex. om fastighetsskatten ska ingå i hyran och hyresgästen inte ska ha något underhållsansvar i lokalen.

    Avtalsformulären kostar mellan 75 och 100 kronor. Som medlem i Fastighetsägarna har man 50 % rabatt på detta pris. Du hittar avtalen i tjänsten Fastighetsägarna Dokument: www.fastighetsägarna.se/dokument.
    Johan Jurist