Infoga PDF:er i fritextdokument

Vill t ex infoga planritningar i form av PDF:er i fritextdokument och när jag försöker hämta en PDF så laddas inget ner. Är den funktionen inte implementerad än eller vad gör jag för fel?

Kommentarer

  • Hej,

    Du kan ladda upp egna bilagor i form av PDF även till fritextbilagan. Får du ett felmeddelande när du trycker på skriv ut?
    Johan Jurist
  • PDF-filens namn är det enda som kommer upp i listan över bilagor. Sedan kan man välja att uppdatera fil (dvs händer ingenting), ändra namn (förändrar inget) eller radera. Normalt när man ställer sig med markören över siffran på bilagan så ändras den och man kan klicka för att se innehållet i en bilaga, men inte i detta fall. Inga felmeddelanden utan det funkar helt enkelt inte. Jag använder Windows 10 Pro, vilket är ju ett ganska vanligt OS. Så kort sagt i mitt fall är jag hänvisad till att använda klippa o klistra in i Word eller Excel och sedan skapa en pdf därifrån. Så någon förbättring jämfört med det gamla kontraktsystemet kan jag därmed tyvärr inte notera. Men kan du få utvecklingsteamet att fixa denna bugg så är det förstås välkommet.
  • Hej och tack för klargörandet.

    För närvarande går det inte att se innehållet i en uppladdad pdf i tjänsten. När du väljer "skriv ut" kommer emellertid bilagan finnas med i den PDF som skapas. Bilagorna läggs till i den ordning som de ligger i listan.

    Vi har dock för avsikt att möjliggöra förhandsgranskning av pdf:en i tjänsten så att det ska gå att se innehållet i den uppladdade filen innan man skriver ut ärendet.
    Johan Jurist