Inflyttningsdatum

Hej! Vi bygger ett nytt hus för uthyrning av lokaler och håller på att teckna hyresavtal. Vi vet inte exakt datum för inflyttning så hur skriver vi då i hyresavtalet? Går allt som det ska sker inflyttning 1juni 2024 men man vet ju aldrig vad som kan dyka upp? kan man skriva i avtalet att inflyttning kan ske vid senare tidpunkt?

MVH

Per Andréasson

Kommentarer

  • Hej Per,

    Det förekommer avtal med rörligt tillträdesdatum. I detta forum kan vi emellertid endast svara på allmänna frågor om våra formulär och jag kan därför inte ge dig ett heltäckande svar på din fråga eller hjälpa dig med en villkorsformulering. Om ni är medlem i Fastighetsägarna kan ni kontakta medlemsrådgivningen för att få hjälp av jurist hos någon av våra regionföreningar. Kontaktuppgifter finns här: https://www.fastighetsagarna.se/medlem/ditt-medlemskap/medlemsradgivning/
    Johan Jurist