index

Skall man ha index på ett annuitetslån ?
Ängegärde Fastighet AB Johansson Göran

Kommentarer

  • Hej,

    I detta forum svarar på vi allmänna frågor om våra formulär som främst avser hyresavtal. Vi har tyvärr inte möjlighet att ge råd kring lånevillkor.
    Johan Jurist
  • Jo det förstår jag ,annuitetslånet skall vara som ett tillägg till hyran under 6 år
    Tidigare hyresavtal med Västra Götalands Regionen har jag haft annuitetslån med ränta och index på ett antal år för tilläggsarbeten ,för att det är ett tillägg på hyran
    Nu har jag renoverat för dem igen och översänt prel avtal exakt samma som tidigare som de godkänt innan !
    Denna gång vill de inte att det skall vara nån index
    Kan man kräva index ?
    Häls Göran
    Tel 0708 851898

    Ängegärde Fastighet AB Johansson Göran
  • I detta forum kan vi bara svara på allmänna frågor om våra standardavtal. Om ni är medlem i Fastighetsägarna kan ni emellertid kontakta medlemsrådgivningen för hjälp med er fråga. Kontaktuppgifter finns här: https://www.fastighetsagarna.se/medlem/ditt-medlemskap/medlemsradgivning/
    Support