Hyresavtal med rabatt på hyran

Hej, hur går man tillväga för att upprätta hyresavtal med tidsbegränsad rabatt på hyran? Kanske även en rabattrappa över 3-4 år (dvs 20% första året, 15% nästa år osv).
Ferdinand Grumme

Kommentarer

  • Hej,

    Vi har ingen särskilt mall för detta. När man ska ge rabatt är det vanligt att villkoren för denna framgår i en bilaga som läggs till hyresavtalet. Om ni behöver hjälp med att upprätta villkoren kan ni vända er till jurist hos fastighetsägarna i den region ni tillhör. Kontaktuppgifter finns här: https://www.fastighetsagarna.se/medlem/ditt-medlemskap/medlemsradgivning/
    Johan Jurist