Hyresavtal för lägenhet utan svenskt person nummer

Hej , hur skriver man ett giltigt hyreskontrakt för hyreslägenhet när hyresgästen saknar svenskt person nummer ?
Pernilla Lindström

Kommentarer

  • Hej,

    Det går att hyra ut en lägenhet till personer utan svenskt personnummer. Det är inte ett formkrav att ange personnummer. Om hyresgästen har ett samordningsnummer anges lämpligtvis det i kontraktet istället för personnummer.
    Johan Jurist