Hyra av laddstation

Hej Johan,

Vi är en bostadsrättsförening som har installerat laddstationer på ett antal garageplatser.
Kontrakt gällande garageplatser hanteras av Apcoa.
När det gäller hyra av laddstation så så hanteras detta av förening,
Ett kontrakt ska då skriva mellan hyresgäst av laddstation och föreningen.
Finns sådant kontrakt/avtal inom dokumentportalen hos FÄ?

Mvh
Mats Magnusson
Brf Skogslindarna 1

Kommentarer

  • Hej Mats,

    I vårt hyresavtal för garageplats (formulär nr 14) finns villkor för elbilsladdning. Vi har dock inget särskild avtal endast för nyttjande av elbilsladdare. Om ni hyr ut garageplatsen till nyttjaren kan formuläret användas, även om ni själva uthyrningen administreras av ett annat bolag. Om ni däremot hyr ut garageplatsen till ett bolag som i sin tur hyr ut till nyttjaren och ni önskar teckna ett avtal direkt med nyttjaren har vi tyvärr inget formulär anpassat för detta.
    Johan Jurist