Hur skapar jag en mall?

Vi ska skicka ut dokument nr 60 och 61 (Meddelande om, och Godkännande av, ombyggnads- och/eller ändringsåtgärd) till samtliga 28 hyresgästerna i en fastighet inför ett fönsterbyte. Det betyder att 28 st dokument nr 60 ska skrivas ut och 28 st dokument nr 61 ska skrivas ut. Mycket av informationen i dessa är ju samma till alla hyresgäster. För att underlätta och effektivisera vill jag skapa en mall med all den in-put som är gemensam för alla hyresgäster.
Hur gör man? Läste att det ska gå att göra, men hittar inte hur eller var man sparar en mall. Tacksam för svar!
Håkansson, Helena

Kommentarer

  • Hej!

    Du skapar ett dokument med all information, gör det skarpt.
    Gå därefter in i mappen Mina ärenden och tryck på det tre punkterna längst ut till höger.
    Där hittar du Spara som mall, du kan döpa din mall och därefter läggs den under fliken Mallärenden. Sen är det bara att skapa upp med hyresgäst och ytterligare specifika uppgifter.

    Hälsningar

    Katja Marknadsansvarig