Formulär 68

Anser ni att det relevant att använda formulär 68 i alla kontrakt?

Det finns starka skäl att använda bilagan i stora komplexa lokaler men hur är det i de fall som gäller mindre lokaler där det inte vistas många personer?

Sedan undrar jag man skall se på den den delen av bilagan där det står "Vardera part är skyldig att en gång per år bereda den andra parten tillfälle att få ta del av dokumentation och uppföljning av partens systematiska brandskyddsarbete".

Vad är risken med att inte begära att få ta del av ovanstående dokumentation?

/ Thomas