Fast höjning av hyran i lokalhyresavtal 12B.3

  1. Hej!
Hur gör jag i de fall jag vill skriva ett avtal med procentuell höjning av hyran i stället för indexhöjning? T.ex. när avtalsperioden är kortare än tre år. Vad jag kan se hanteras endast index-höjning i mallarna?

Kommentarer

  • Hej,

    Vi har inget särskilt alternativ för fast höjning i lokalhyresavtal 12B.3. Det hindrar dock inte att ni reglerar det särskilt, t.ex. i fritextbilaga eller egen bilaga som ni laddar upp. För exempel på formulering för fast procentuell höjning kan du titta på vårt hyresavtal för enklare lokaler 12A.2.

    Johan Jurist