Dokument mallar

Vi använder 2 olika mallar för avtal och nu har mallen förskjutits så att text som vi lagt in, bara syn till viss del, och det är samma när vi ska skriva in namn och övriga uppgifter, texten blir endas synlig till viss del, utskriften blir ok, men det är svårt att avgöra om man får in rätt text i respektive fält.

Bifogar en skärmbild för att förtydliga problemet

Rolf Johansson

Kommentarer

  • Hej!

    Vi ber vår It support kika men först vill jag fråga om ni har zoomat in eller ut sidan.

    Hälsningar Katja

    Katja Marknadsansvarig
  • Jag har inte Zommat eller ut i dokumentet
    Rolf Johansson
  • Hej,

    Gäller problemet endast en mall eller gäller det för flera mallar? Om det gäller flera mallar är det samma kontraktsformulär i alla mallar eller är det olika kontraktsformulär?

    Johan Jurist
  • Det gäller båda våra mallar
    Rolf Johansson
  • Hej igen,

    Vi har inte fått in några andra felanmälningar gällande detta problem. Det tyder på att problemet visar sig lokalt hos er. Det går tyvärr inte att fullt ut säkerställa att webbtjänsten alltid visas korrekt eftersom inställningar i webbläsaren kan påverka hur webbsidor visas. Problemen bör emellertid inte påverka de färdiga avtalen utan vid utskrift eller nedladdning som pdf för allt se korrekt ut.

    Några saker ni kan prova för att försöka lösa problemen är:
    • Prova att använda en annan webbläsare.
    • Kontrollera om särskilda tillgänglighetsinställningar i webbläsaren eller operativsystemet ändrats.
    • Prova att rensa Cookies och annan tillfällig data (i Google Chrome finns alternativet "ta bort webbinformation" under menyn längst upp till höger).
    Johan Jurist