Digital verktygslåda

Vi håller på att utverka ett Grönt Hyresavtal som fastighetsägare i samverkan med vår storkund (Partille kommun som också är vår ägare). I er nyuppdaterade handledning för Grönt hyresavtal, Fastighetsägarnas formulär 99, hänvisar ni under punkten Avsiktsförklaring (s. 7) till en digital verktygslåda. I verktygslådan finns exempel på sätt att samverka och öka engagemanget hos parterna, men även exempel på åtgärder man kan vidta inom ramen för samarbetet för att minska lokalens miljöpåverkan.

Skulle gärna vilja ha er hjälp att hitta den.

Tack för er hjälp!

Hälsningar
Gunnar Svensson
Hållbarhetschef
Partillebo AB
Gunnar Svensson

Kommentarer

  • Hej!

    När nya Gröna Hyresavtal släpptes efter sommaren 2022 fanns planer att arbeta med verktygslådan.
    Fastighetsägarna har dock sedan i höstas behövt prioritera andra frågor kopplade till energiförsörjning och elstöd etc.
    Energifrågan har tagit våra resurser i anspråk och verktygslådan är tyvärr fortfarande nedprioriterad.
    Jag har heller inget besked att ge om när vi kan återuppta arbetet.

    Förhoppningsvis finns resurser 2024 för att återuppta arbetet med verktygslåda.

    Hälsningar
    Katja Marknadsansvarig